Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Blbých sedum stovek

Synek provede klukovinu, která vás stojí sedm set. Je to hodně nebo málo? A co teď s ním? Jiřině se nechce nic vyčítat, řvát už vůbec ne, je unavená. Přece o nic nejde. Nebo ano?

Sedím v kuchyni a čučím na ubrus. Jsou na něm nějaké drobky, ale to se otřepe. Taky na něm leží dvoustovka a pětistovka, hezky pod sebou, rozložené a hladké, jak se pěkně srovnaly v obálce, kam jsem si je usyslila. A teď tohle.

Sedím a přesvědčuju se, že o jsou to jen peníze, blbina, sakra! Milda  a pár kluků od nich ze třídy hrálo na chodbě školy hokej. S mopama. Uklízečky nezamkly kumbál, no. A hošíci vysklili jednu výplň dveří. Škoda zanedbatelná, normálně bych ho ze srandy vykrákala za čupřinu a bylo by, však hlady nebudeme. Milda nefetuje ani nekrade, maturu udělá, stanou se miliónkrát horší věci, tak kruci, ženská, neřvi!

Jenže ale přesně těchle sedum stovek jsem měla schované pro sebe na kosmetiku. Takový docela maličký relaxační pobytek pro utahanou matku. Další volné úspory zrovna nemám, Milda měl před měsícem narozeniny a chtěl mobil. Jestli mám do výplaty vydržet tak akorát, musím mu dát tyhlety dvě bankovky.

V nose mě štípe. Normálně bych prachy fakt neoplakávala, ale poslední dobou se mi do prčic dějou furt jen maléry. Zlomený klíč, vyhořelá zásuvka, jeden zákazník mi vynadal do krav, ztratila jsem oblíbené rukavice, praštila se do kolena a už dva dny to bolí jak čert, šéfová mě zprdla a ještě omylem, jedna každá maličkost, ale stokrát nic... Znáte to.

Jsem se těšila úplně jak malá. Malovala jsem si ten pobyt hezky pokaždé, když se mi stalo něco na houby. Jak si vyhřeju kosti v sauně, vyrochním ve vířivce, rozplácnu se na masáži, dám si nějaký ovocný superdrink... Světlo na konci tunelu jenom pro mě a je to všecko v čudu.

Mám na něj řvát? Sotva otevřu pusu. Mám ho zmlátit? Ha ha ha. Hlavou mi běhají všelijaké výchovné poučky od kamarádek a z Internetu, ale žádná se neusadí, jen otravně šumí v uších. Asi bych měla výchovně promluvit, ale při té myšlence mám dojem, že i Komenský se na dvoukilu zatvářil tak nějak útrpně. 

Seberu radši prachy a jdu za Mildou, něco kreslí na počítači, bude dělat grafiku. A jde mu to. Položím peníze vedle něj na stůl. "Děkuju, mamko!" Mám hodného kluka, ale, málo platné, pořád je mi brečno. "Hele, Milošku, víš..." Na nic výchovnýho se nezmůžu, jsem trapná. Milda kouká a já najednou ztratím sílu jen stát, můžu si leda sednout na postel a mluvit pravdu.

"Hele, Mildo... Techhle sedum stovek, tyhle prašule.. To je skoro celej můj sobotní přesčas, víš? Jsem si je schovávala pro sebe, na jeden... Takovej ten relaxační pobyt pro ženský. Fakt dost jsem se těšila a další peníze už teď nemám. Hele, já vím, že se učíš na maturu a tak, ale... Myslíš, že by sis moh třeba sehnat nějakou brigádu a zas mi je vrátit?"

"Ježišmarjá, mamko, jasně že jo!" Milda vykulí oči, že se bojím, aby mu někdy zalezly zpátky. "Bezva, to budeš hodnej." Seberu se tak nějak ztěžka a jdu se do koupelny umejt. Půjdu si lehnout. Jsem ze všeho utahaná jako čokl.

...

V pátek večer, když lepím na lince cosi v večeři, přijde Milda."Mamko, o  víkendu tu moc nebudu." No jo no, chlapeček opouští hnízdečko, si musím zvykat. "Někam jedeš?" "Nee, jdu na tu brigádu, jak jsi říkala." Ó, nebesa mi asi chtějí udělat radost. "Super, Milošku. A kam?"

"Jsem se ptal Karla, víš, jestli by se něco nenašlo u jeho fotříka, oni maj sklady s nábytkem." Karla trochu znám, takový draze olepený frája. "Mi nejdřív řek, že mi ty prachy klidně dá, když to byl stejně jeho nápad s tím hokejem, že jo, ale jsem ho poslal... Jsem mu teda poděkoval a řek, že charitu nepěstuju a jestli mi chce pomoct, ať mi sežene radši ten džob. A dneska volal jeho táta, že maj o víkendu velkou dovážku z Německa, ať si dojdu klidně máknout, že práce bude nad hlavu."

Nějak mi došly řeči, tak jenom Mildu pohladím po hlavě a dojdu se do koupelny vysmrkat. Sakra,  nepozorovaně mi doma vyrostl chlap nebo co...

...

V neděli, když už sedím v košili u televize, přijde takové utahané kotě, teda Milda, a položí mi na stolek tisícovku. "Tady vracím!" "Ty jsi moje zlato, Milošku, počkej, hnedka ti vrátím ty tři stovky!" "To je dobrý, mamko, hele, mám ještě jednu," zamává mi před očima druhou fialovou kráskou. "Si přikup nějakou procedůru, ať jsi nejkrásnější na celém šírém světě." Nebesa vyměkla, mraky se protrhávají. "Děkuju. A co si chceš koupit ty?" "Skočím si pro novou bundu, abych byl také nejkrásnější na celém šírém světě." "Dobře, Sněhurko."

Milda se jen spokojeně zakření. No co, časy se mění. Dřív by kluka ani nenapadlo shánět se po módě, ale dneska holt i mužský chtějí být in. Proč ne.

...

Teď sedím na lehátku zabalená až po nos do chlupatého županu, listuju na telefonu Internetem a žvýkám ananas, co byl na skleničce s džusem. Kostičky vyhřáté, kůžička naolejovaná, maminka spokojená. Na Facebook jsem se dokonce vyfotila i s tím drinkem, no co, když nemám na Alpy, aspoň fotka ze županu. Koukám na odezvy, samé smajlíky a srdíčka, i Milda mi tam hodil like a svoji fotku odněkud z obchoďáku. Pózují s Karlem, synátor v nové bundě na fotce stojí úplně stejně jako já, oba se pitvoří a špulí pusy jako ty praštěné mladé holky. Je u ní komentář: "Shopískujeme. Sněhurka zdraví zlou královnu!"

Spratek jeden drzá. Jestli mě bude provokovat, napíšu mu tam něco hezky mateřsky ztrapňujícího, jen ať si kamarádi počtou.

Třeba že je můj zlatý chlapeček.

Autor: Kateřina Lužná | pátek 23.3.2018 13:37 | karma článku: 31,40 | přečteno: 1564x
  • Další články autora

Kateřina Lužná

Jaképak #játaky?

Kampaň #metoo láme vazy kariér, Hollywood jen čeká, čí špína se vylije příště. Naši českou kotlinku zatím nikoho nezasáhla. Že by se tu všichni chovali počestně? A co když ne? Čistě hypoteticky, samozřejmě.

23.12.2017 v 18:08 | Karma: 13,39 | Přečteno: 1492x | Ona

Kateřina Lužná

Teoretik rozumu

Znáte ta rána, kdy se probouzíte svěží, krásní a plní energie? Já taky ne. Jindy solidního pedagoga Karla navíc budí jak kocovina, tak žízeň, ale hlavně (ne)utkvělá myšlenka, které musí stůj co stůj přijít na kloub.

10.8.2017 v 15:41 | Karma: 8,38 | Přečteno: 266x | Diskuse| Poezie a próza

Kateřina Lužná

Chovejte se k těhotným hezky, jinak bude zle! Jim.

Krátký monolog volně zpracovaný podle vyprávění mé kolegyně, která v autobuse narazila na obzvláště vypečený exemplář nevychovaného exota. Nepustíš (sednout)? Zaplatíš.

25.6.2017 v 10:17 | Karma: 38,66 | Přečteno: 2100x | Diskuse| Ona

Kateřina Lužná

Shakespeare, kurde

LSS jest zkratka pro vznešenou letně divadelní událost - Letní shakespearovské slavnosti. Probíhají v Praze, Brně a Ostravě, přičemž obyvatelstvo neváhá podstoupit všeliké nepohodlí při sledování díla Mistrova. Tedy, ne všichni...

29.7.2016 v 9:18 | Karma: 11,49 | Přečteno: 408x | Diskuse| Kultura

Kateřina Lužná

Dovolená, den šestý

Zamilovat se týden před dovolenou je krajně nepraktické. Karel měl přitom plán. Propracovaný a dobrý.

2.7.2016 v 17:22 | Karma: 9,00 | Přečteno: 324x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 745x
Divadelní introvert, žensky excentrický vypisovatel a blogový dealer. Vášním pro češtinu, umění a čerstvý vzduch. A proto bydlím v Ostravě. www.zenskamonologika.cz